پشت کنکوری ها | آموزش تست زنی سریع

  • ۰
  • ۰


Webdesign Düsseldorf
طی چند سالی که در حوزه طراحی سایت کار داشته ایم زیاد پیش آمده دوست ها ی در مورد شغل طراحی سایت از ما سوالات ی کرده اند که در چند مورد خلاصه کرده ایم :
√ از کجا باید شروع کنیم؟
√ چقدر طول میکشه یاد بگیریم؟
√ با چه نرم افزار ی کار می بکنید ؟
√ شنیدم درآمدش بسیار زیاد بهتر ه!درسته؟
√ تضمین شغلی داره ؟
در این مطلب سعی می کنیم با جواب دادن به این پرسش ها دوست ها طرفدار به این گرایش را روش ی کنیم.به هر دلیل ی شما با طراحی وب سایت آشنا شده اید و ما پیشنهاد میدهیم قبل از سوال اول یک پرسش دیگر هم بیان نمایید :

طراح وب

- طراح وب چه شرایط و روحیاتی می بایست داشته باشد ؟
اصلی ترین ی که برای طرح سوال بالا قرار دادن اون در اولویت اول سوالها داریم این است که بی شک افرادی که از راه مورد علاقه خود کسب درآمد دارند در زیاد مدت از خوب ترین افراد در زمینه کاری می باشند . پس خوبتر است قبل از اینکه سراغ شغل یا رشته خاصی بروید مطمئن شوید که به آن طرفدار هستید و یا حداقل می توانید به راحتی با شرایط آن کنار بیایید و به آن طرفدار شوید.
حال جواب سوالها را از دید تجربیات ما را بخوانید:
پرسش اول ) طراحی سایت چه شرایط و روحیاتی نیاز دارد؟
در جواب این سوال چند پیش نیاز را در نقد بکنید :
√ روزانه چند ساعت پشت رایانه می نشینید؟
√ چقدر به موارد فنی سخت افزاری نرم افزار ی رایانه وارد شده اید؟
√ در کارهایی که انجام می دهید چقدر به جزئیات توجه میکنید جهت آنها حوصله خرج میکنید؟
اولین و مهمترین وسائل ی که در این شغل شما با آن اوقاتتان را خواهید گذراند رایانه تان خواهد بود پس اگر خیلی با این وسیله احساس راحتی نمیکنید تهم اکنون اقبال بسیاری به کار با آن (همیشگـی و زیاد ) نداشته اید اندکی کار مساله خواهد شد. چنانچه فکر میکنید که میتوانید این با این قضیه کنار بیایید یا به هر صورت آن را حل خواهید کرد می توانیم پیشنیاز بعدی را تحلیل کنیم وگرنه از همین جا تکلیف روشن است و به ابه احتمال زیاد ل خیلی این شغل مناسب شما نخواهد بود.
برخی اوقات در وهله ای از کدنویسی یا الگوریتم برنامـه به مشکلی برمی خورید که بایستی بتوانید از عهده ی آن برآیید. بایستی بتوانید به راحتی از منابع مختلف آنلاین یا آفلاین مانند فروم ها و یا کتب مربوطه جواب سوال را بیابید.این وهله احتمالا چند روز زمان شما را بگیرد که اما در ازای آن تجربه ارزشمند ناب به دست خواهید آورد ولی در هر سطحی که باشید معمولا به این گیرها خواهید رسید. شخصی می تواند از عهده ی این شرط برآید که روحیه امید بالایی داشته باشد و از تلاش زیاد خسته نشود.
در حل مساله بالا معمولا نیاز خواهید داشت که در منابع لاتین به دنبال جواب باشید پس به احتمال زیاد ً بایستی تسلط بهتر ی به زبان انگلیسی (حداقل در سطح خواندن) داشته باشید. چنانچه درحال حاضر با زبان انگلیسی مساله دارید و همیشه درس زبان را با نمره پایینی گذرانده اید نپرهزینه نباشید با راه کارهایی که بزودی به شما ارائه خواهم داد با اندکی پشتکار می توانید تسلط خود را بالا ببرید پس نپرهزینه نباشید ما هزاران رفیق دیگر با شماییم و یاریتان می کنیم تا این وهله را پشت سر بگذارید.
طراحی وب در واقع به دو گرایش مهم طراحی سایت و برنامـه نویسی تقسیم می شود. ورود به هر گرایش استعدادهای خاصی را می طلبد. به عنوان مثال کسی که وارد گرایش طراحی (در حوزه وب) می شود هر چه سلیقه گرافیکی بهتری داشته باشد و تسلط روی موارد روانشاسی رنگ ها و رابط ها تجارب فرد ی پیدا نماید موفق تر خواهد بود. در گرایش برنامـه نویسی شما با این موارد کمتر سر کار دارید و بیشتر بایستی روی الگوریتم ساختارهای پروگرام نویسی ، روش های بهینه سازی سایت حفاظت از داده ها در کل مهندسی های نرم افزار تمرکز بکنید راهنمای ببینید.

شرایط دیگری هم هست که به اشتراک در غالب کارها آنها را مختص به طراحی وب نمی کنیم. به عبارتی هر کجا مشغول به کار شوید تا حدودی با آنها سر و کار دارید ذکر آنها از حوصله ی این یادداشت خارج است و بی جهت ذهن شما را درگیر خواهد ساخت.
پرسش دوم ) از کجا و چگونه باید شروع کنیم ؟
شروع همـواره سخت است. ولی یک شروع حساب شده درست و با انرژی بی شک شما را در مسیر خوب یت قرار خواهد داد. این وظیفه ماست که بهتریـن سریع ترین راه را به شما نشان دهیم و در کنارتان باشیم تا در مسیر قرار بگیرد به تنهایی بتوانید ادامه دهید.پس نگـران نباشید شما را دقیق راهنمای ی خواهم کرد.
به اختصار منابع راهنمای ی و مراحلی که باید طی بکنید را ذکر می کنم بزودی در یادداشت مجزا بصورت کامل تر به این مساله خواهیم پرداخت.
ابتدا شما بایستی با اصول وب آشنا شوید. یکسری مفاهیم اصطلاحات را فرا بگیرید. مراحل ایجاد و اجرا نمایش صفحه وب را بدانید تا یک دید کلی نسبت به مسیر حرکت داشته باشید . بعد از آن بایستی حداقل به دو زبان کدنویسی HTML و CSS رجوع بکنید ، آنها را فرابگیرید با تکیه به تست اتی که به شما معرفی میکنیم تسلط خود را بالا ببرید. بعد از آن با دو زبان پروگرام نویسی سمت سرور سمت کاربر آشنا خواهید شد که با یک تصمیم گیری درست یکی از آنها را بایستی برگزینید و ادامه دهید تا به مراحل پیشرفته وارد شوید.
در این بین با چند برنامـه گرافیکی و کدنویسی هم آشنا می شوید که بایستی تلاش بکنید تسلط عمومی تان را روی آنها بالا برده بصورت تخصصی در جهت کار به کارشان گیرید.
در فراگیری عجول نباشید آهسته ولی پیوسته قدم بردارید تا پیشرفته شوید.
سوال سوم ) چقدر طول میکشه یاد بگیریم؟
فقط می توانم بگویم اگر بخواهید و تلاش بکنید مدت یادگیری شما کم شدن می یابد. بسته به تعریفی که شما از یادگیری دارید هدفی که دارید احتمال دارد یک روز تا ده سال یا بیشتر زمان نیاز داشته باشید.
اگر بخواهید پیشرفته و تخصصی یاد بگیرید اما می بایست تلاش بسیاری بکنید و زمان خیلی ی را پشت سر بگذارید. زیاد به این معنا نیست که اندازه مطالب بالاست یا پیچیدگی مباحث زیاد است .بیشتر به این است که شما در طول زمان با موارد مفرق ی برخورد خواهید کرد که حل کردن هر کدام از آنها بر تجربیات ضروری مورد نیاز یک پیشرفته می افزاید. وگرنه زبانهای پروگرام نویسی کدنویسی تحت وب هم مانند بقیه زبانهای سطح بالاست و چنانچه قبلاً هر نوع پروگرام نویسی کار کرده باشید سریع پیشرفت خواهید کرد و فقط نیاز است که در طول زمان با ساختار دسترسی های تحت وب آشنا شوید.
سوال چهارم ) با چه نرم افزار ی کار می بکنید ؟
با پروگرام های مفرق ی آشنا خواهید شد در هر کدام بسته به گرایش خاصی که به آن ورود کرده اید می بایست تسلط حداقلی داشته باشید آن را بیشتر شدن دهید.
در یک دسته بندی کلی می توان نرم افزار ها را در دو گروه مجزا قرار داد:
نرم افزار های گرافیکی (برداری پیکسلی) : مانند فتوشاپ ، ایلوستریتور کورل دراو …
نرم افزار های کدنویسی : مانند Dreamweaver , Aptana Studio , SublimeText , Notepad+ و…
درمورد برنامـه های برنامـه نویسی این نکته را بدانید که گروه پروگرام ها فقط روند کدنویسی شما را سرع تر مرتب تر می کنند شما میتوانید تمام کدهای خود را حتی در فایل Notepad آسان بنویسید.
پرسش پنجم ) شنیدم درآمدش زیاد خوب ه!درسته؟
مشاغل آی تی در کل جهان در حال حاضر از لحاظ درآمد حاصله یا در صدر قرار دارند یا با سرعت بسیاری رو به افزایش هستند . به قطع درآمد یک طراح وب در ایران آمریکا یا بسیاری از کشورهای دیگر (با فرض سطح یکسان پروگرام نویس) اصلاً قابل مقایسه نیست .
یکی از اصلی ترین عواملی که تعیین کننده در آمد شماست توانایی شما در گرفتن تعداد پروژه های بیشتر است.هر چقدر شما فعال تر باشید تیم قوی تری داشته باشید (و در صورتی که آزادکار و مستقل هستید توانایی های را در ایجاد کرده باشید) تعداد پروژه های خوب زیادتری خواهید داشت در گذشت زمان ، توانایی انجام پروژه های بزرگتری را خواهید داشت .پروژه های بزرگ و موفق خود یک علت خیلی مهم در نشان دادن توانایی شما به دیگران ایجاد حس اعتماد در مشتری است که بصورت تصاعدی هر مشتری راضی یک مشتری نو به شما معرفی می نماید . هر چند طی این روال به آسانی این چند خطی که خواندید نیست ولی دست ناپیدا کردن ی هم نیست رابطه مستقیمی با تلاش شما دارد.
پرسش ششم ) تضمین شغلی داره؟
مهمترین ضامن ثبات شغل شما در این قبیل کسب و کارها فقط و فقط تخصص شماست. هر چقدر تخصصی تر وارد حرفه شوید ضمانت کار خود را بالاتر برده اید. نکته با اهمیت را همیشه مد نظر داشته باشید هر چقدر تخصص بالاتری داشته باشید در ازای زمان کمتر پول دریافت خواهید کرد این مساله کاملاً طبیعی است چون شما رقیب کمتری دارید .
و چند نکته دیگر …
به روز باشید :
یک خطر جدی همیشه شما را تهدید می نماید . هیچ به داشته هایتان بسنده نکنید. تخصص مقطعی است . با گذشت زمان مفهوم و اهمیت تخصص در هر زمینه ای تغییر می نماید . به اطراف خود نگاه بکنید ! حدوداً تا ۲۰ سال پیش مقطع لیسانس نسبتاً مقطع تحصیلی بالایی بود. ولی در حال داشتن مقطع تحصیلی لیسانس در بسیاری از موقعیت های شغلی یک پیش نیاز حداقلی محسوب نمی شود. برخلاف عقیده ی عرف اندازه معلومات مطالب کسب شده توسط دانشجوی مثلاً مهندسی الکترونیک نسبت به ۲۰ سال پیش زیاد بیشتر است. ارتباطات و رسانه ها گسترش پیدا کرده اند ولی نیاز جامعه ارتقا پیدا کرده است. به عبارتی بیشتر شدن نیازها بسیار زیاد بیشتر از افزایش اندازه معلوماتی دانش آموخته ی مقطع لیسانس شده است به همین دلیل است که به ظاهر لیسانس بی ارزش شده است.
به طراحی سایت برمی گردیم. ۱۰ سال پیش اگر کسی کدنویسی HTML استایل نویسی inline بلد بود و یا حداقل می توانست از طریق تب Design برنامـه هایی مانند Frontpage صفحه وب استاتیک بسازد می شد نام طراح وب بر او گذاشت و چه درآمدهایی که می توانست داشته باشد. ولی بعد از گذشت چند سال افزایش سریع رایانه ها و ارتباطات ، امروزه حتی بسیاری از مدیران و سردبیران وب وبسایت ها هم به زبان HTML و CSS در میزان نیاز تسلط دارند. امروز حداقل ها جهت یک طراح وب مبوسیله (احتمالا هم معمولی) تسلط کامل بر HTML,CSS,javascript و آشنایی سطحی با زبانهای سمت سرور توانایی کار با پلاگین ها اسکریپت های سمت سرور کاربر بهره گیری از سرویس های آنلاین (مانند درگاههای پرداخت وب سرویس ها) آشنایی با متدهای طراحی روز رابط های کاربر ی و مفهوم تجربه کاربر ی است . قاعدتاً بایستی مرتب خود را ظهور نگه دارید آخرین مقالات تخصصی را دنبال بکنید تا همیشه کارشناس باقی بمانید .
صبر داشته باشید :
یک شبه پولدار شدن را فراموش بکنید . در این مسیر طاقـت داشته باشید. شاید مجبور شوید مدت بسیاری کار رایگان انجام دهید یا در پروژه ها مشارکت داشته باشید و یک دهم حق واقعی خود را دریافت بکنید . این مراحل لازم است.چون همچنین کسب تجربه آشنایی با بازار کار به شما اعتبار می بخشد و باعث می شود که شناخته شوید. در این وهله هر چقدر انتظارات مالی را کم بکنید در عین حال توانایی های خود را معرض دید کارفرماها و یا مدیرپروژه قرار دهید آنها را اثبات بکنید بیشتر دیده می شوید و سریعتر وارد مراحل جدی کار می شوید.خود را به افراد دیگر اثبات بکنید مطمئن باشید که کم کم شناخته خواهید شد به شما روی می آورند تا یک کار با کیفیت و تخصصی جهت شان اجرا بکنید . در این وهله نوبت شماست که جانب انصاف را رعایت بکنید تا این روال روی آوردن ها رو به زوال نرود.

  • ۹۵/۰۴/۲۶
  • محسن بنگر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی